וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהו השבר הסורי-אפריקאי? בדקנו מה אתם יודעים על רעידות אדמה

16.8.2017 / 11:08

מהם הלוחות הטקטוניים? ומאיזו עוצמה אנחנו מתחילים לחוש שהאדמה רועדת? אחת לכמה עשרות שנים פוקדת את ישראל רעידת אדמה חזקה ושי מיקה יצאה לדיזנגוף סנטר כדי לדעת מה הציבור יודע על הסכנה שמאיימת על כולנו. צפו

מערכת וואלה!

בכל שנה מתרחשות בישראל מאות רעידות אדמה אולם מרביתן לא מורגשות כלל על ידי הציבור. הסיבה לכך שישנן רעידות אדמה רבות שהן חלשות היא משום שארץ ישראל ממוקמת לאורך הגבול בין שני לוחות טקטוניים - משטחים עצומים אשר משתרעים מתחת ליבשות ולאוקיינוסים ונעים באטיות באחד ביחס לשני. לרוב רעידת אדמה מתרחשת בסמוך לחיבורים שבין הלוחות הטקטוניים, כשלחץ משחרר ופני השטח רועדים.

מיקומה של ישראל על השבר הסורי-אפריקאי מהווה סכנה, ואחת לכמה עשרות שנים האזור חווה רעידת אדמה חזקה שלרוב ממיטה הרס רב. השבר הסורי-אפריקאי הוא למעשה תנועה של הלוחות של אפריקה, ערב והודו צפונה והתנגשותם עם הלוח של אירופה ואסיה. הלוח האפריקאי נבקע לאורך תוואי מצפון לדרום, שמכונה השבר הסורי-אפריקאי והוא נמשך מדרום תורכיה, דרך סוריה, לבנון, בקעת הירדם, מפרץ אילת וים סוף ודרומה לאורכה של מזרח אפריקה.

מאיזו עוצמה מתחילים לחוש את האדמה רועדת? מהו השבר הסורי-אפריקאי? ומתי הייתה רעידת אדמה חזקה בישראל בשנים האחרונות? שי מיקה יצאה לדיזנגוף סנטר שבתל אביב כדי לבדוק מה הציבור יודע על רעידות אדמה שמאיימות על כולנו. צפו.

לקריאה נוספת:

תרחישי האימה: מה יקרה לערי ישראל במצב של רעידת אדמה?

הכלב שלכם ירגיש? מיתוסים שגויים על רעידות אדמה

"רק מי שחווה מבין": הישראלים שהיו בקוס מספרים על אפקט רעידת האדמה

וואלה! NEWS בשיתוף רשות חירום לאומית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully