וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בטוח תתרחש רעידת אדמה בארץ": צפו בשי גולדן מבקר במכון הגיאופיסי

17.9.2017 / 8:25

שי גולדן ביקר במקום שבו עוקבים אחרי הפעילות הסייסמולוגית בישראל, במטרה לגלות היכן עלולה להתרחש רעידת האדמה הבאה, מהם המכשירים שמודדים את עוצמת הרעידה ומה הנזק המשוער שיתרחש? צפו

צילום מסך

"אין שום סיבה להגיד שהשבר הסורי אפריקאי פתאום יפסיק לפעול. בקע לא מפסיק לפעול יום אחד ומעתה והלאה הוא שקט. מאחר והיו באזורנו בעבר רעידות אדמה, אנו יודעים שצפויות רעידות אדמה גם בעתיד. אנו יודעים שלא תהיה רעידת אדמה בתל אביב או בבאר שבע אלא בבקע, אולם התפשטות הגלים עלולה לגרום לנזקים גם במרחק רב מהבקע. גם הרעידות הבינוניות שהן יותר שכיחות, מסוכנות לנו ועלולות לגרום לנזקים", אומר ד"ר רמי הופשטטר, ססמולוג בכיר מהמכון הגיאופיסי. מכיוון שאיש אינו יכול לחזות את עוצמתה של רעידת האדמה הגדולה, או מתי היא תתרחש, מדינת ישראל החליטה שהיא נערכת לרעידת אדמה ומתכוננת למצב שבו תידרש לתת מענה לרעידת אדמה שכתוצאה ממנה יהיו 7,000 הרוגים, 8,600 פצועים בינוני וקשה, כ-28 אלף מבנים הרוסים או שניזוקו קשות וכ-850 אלף אנשים שילונו ברחובות בימים הראשונים (עקב חשש לחזור לבתים). מדובר בממדי אסון שישראל אינה מכירה.

שי גולדן יצא לבקר באגף לסייסמולוגיה במכון הגיאופיסי לישראל, אשר אמון על ניטור הפעילות הסייסמית באזורנו וביצוע מחקרים לצורך היערכות לקראת סיכוני רעידות האדמה בישראל, במטרה לגלות היכן עלולה להתרחש רעידת אדמה חזקה בישראל, מהם המכשירים שמודדים את רעידות האדמה ומה הנזק המשוער שיתרחש? צפו.

לקריאה נוספת:

תרחישי האימה: מה יקרה לערי ישראל במצב של רעידת אדמה?

כשאקוודור רעדה: הלקח שישראל צריכה ללמוד

בדקנו מה אתם יודעים על רעידות אדמה. צפו

וואלה! NEWS בשיתוף רשות חירום לאומית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully