וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטלתם טיסה בגלל רעידת אדמה - האם תיאלצו לשלם?

23.7.2017 / 17:30

רעידת האדמה בקוס הבהילה את גל שלו וליאת אליהו, שהזמינו טיסה לאי והחליטו לבטל את הטיול. נסיונותיהם לבטל את הטיסה לא צלחו והם נדרשו לשלם את מלוא סכום הטיסה. בעקבות פניית וואלה! עסקים הוצעו לשניים יעדים חלופיים

מטוס מושב טיסה. ShutterStock
מטוס מושב טיסה/ShutterStock

כיצד פועלים כאשר אסון טבע מאיים על החופשה שלכם? זה בדיוק מה שתהה המוזיקאי גל שלו, שהזמין לפני כחודש חבילת נופש לו ולבת זוגו באי היווני קוס. אולם לאחר שנודע על רעידת האדמה שפקדה את האי - החליט לבטל את החופשה.

"הטיסה אמורה לצאת ביום חמישי הקרוב, אבל כבר כששמענו על רעידת האדמה ועל כך שהרשויות הזהירו מפני צונאמי באיים התחלנו לחשוש", מספר שלו. "במהלך סוף השבוע, כששמענו בחדשות על כל האסונות שהיו בארץ, התחזקנו בדעתינו שלא להסתכן - קלטנו שמדובר בתקופה שבין המיצרים ובתשעה באב, שנחשבים בתורה לדרגה החמורה ביותר בסולם".

כבר ביום שישי פנה שלו לשירות הלקוחות של חברת מונה טורס. נציגת השירות הסבירה שביטול העסקה יכול להתבצע רק בהוראת חברת השטיח המעופף, שהיא הספק של חבילת הנופש. בשיחה עם נציגת השטיח המעופף, אמרה הנציגה שאין אפשרות לכל החזר כספי בביטול העסקה, ועל הלקוח לספוג 100% מעלות העסקה - 7,000 שקל - ואם יש טענות לחזור ולדבר עם חברת מונה טורס.

גל שלו וליאת אליהו. באדיבות המצולמים
בעקבות פניית וואלה! עסקים, החברה סיפקה יעדים חלופיים. גל שלו וליאת אליהו/באדיבות המצולמים

בעקבות פניית וואלה! עסקים - הוצעו יעדים חלופיים לחופשה

"הנציגה של חברת השטיח המעופף פשוט ניתקה לנו את הטלפון בפרצוף, לפני שהספקתי לבקש לדבר עם מנהל החברה", מספר שלו. "ניסינו גם לבקש להחליף יעד ולטוס למקום אחר במקום לאי מוכה האסון, אבל קיבלנו סירוב באותו היום. היינו פשוט חסרי אונים ולא ידענו מה עלינו לעשות - לא רצינו להפסיד את הכסף, אבל פחדנו לצאת לנופש הזה".

"מבחינה חוקית, במקרה הזה חברת התעופה לא חייבת לבטל את העסקה", מסביר עו"ד אשר רוטבאום, מומחה לדיני תעופה וביטולי טיסות. "על פי חוק הגנת הצרכן, אם החלטתם לבטל את הנופש במהלך שבעה ימים שלפני מועד הטיסה ו-14 יום אחרי שביצעתם את ההזמנה, עליכם לשלם את מלוא מחיר העסקה כדמי ביטול".

עו"ד רוטבאום מוסיף כי "ניתן לבטל את העסקה רק במקרה שבו עמדתם במסגרת הזמנים של שני התנאים האלה, ואז דמי הביטול יהיו בגובה של 5% ממחיר העסקה או בסך 100 שקלים - לפי הנמוך מביניהם. אם רק תנאי אחד מתקיים, הנוסע יהיה כפוף לדמי הביטול של חברת התעופה, שיכולים להגיע לעתים עד 100% ממחיר העסקה".

במסגרת בדיקת וואלה! עסקים שוחחנו עם חברת השטיח המעופף, שהפנו אותנו לחברת מונה טורס, ממנה שלו הזמין את החופשה. בעקבות פנייתנו, נציגי חברת מונה טורס יצרו קשר עם שלו והציעו לו ולזוגתו יעדים חלופיים לחופשה.

מחברת מונה טורס נמסר כי "מדובר בלקוח שפנה ביום שישי האחרון למוקד בעקבות רעש האדמה שהתרחש באי ביום חמישי, וביקש לבחון אפשרות לבטל את החופשה. מכיוון שמדובר ביעד פעיל אליו לא בוטלו טיסות, וכרגע ממשיך להתנהל כרגיל, נתנה נציגת המוקד את התשובה שלפיה לא ניתן לבטל את העסקה, שכן הנסיעה מתכוננת לסוף השבוע הקרוב.

"הנושא הועבר לבדיקה של מנהלת המוקד, שכמובן לא עובדת בשבת. הבוקר בשעה מאוד מוקדמת כבר פנתה אלינו כתבת וואלה! עסקים לבקשת תגובה. לאחר בירור קל מול המוקד, הועברה הפנייה למנהלת המוקד ואף הוצעו ללקוח יעדים חלופיים. חברת מונה טורס מקפידה לתת מענה יעיל ללקוחות, ובפרט במקרים של כוח עליון ולפנים משורת הדין, שכן חוק הגנת הצרכן אינו רלוונטי במקרה זה".

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully